5. Web Mülkü kodu Ekleme/Düzenleme


Blogunuza web  mülkü kodu nasıl eklenir, izleme kodunu nasıl bulurum.

Google web yöneticisi merkezi ‘ne giriş yapıyoruz.Sitemizi ilk defa kurduysak  açtığımızda otomatik olarak kayıtlara ekleniyor.Sitemizin adını  arıyoruz.
Sitemiz eklenmiş ve bir sorun olmadığını yazıyorsa.Google Analyticssitesine gidiyoruz.Görüntüleri resimde verilmiştir.Google AnalyticsGoogle Analytics
Google Analytics sitesine üye olmadıysanız üye olmanızı tavsiye ederim.İlgili bültenleri alarak kendinizi geliştirebilirsiniz.
Giriş yapıyoruz.Karşımıza Analytics Hesapları Sayfası çıkıyor.Bu alanda web mülkü olarak daha önceden kayıtlı siteleriniz varsa site mülk kodları ve web sitenizin isimleri görülüyor.dişli çarka
Şimdi sağ üstte görülen dişli çarka tıklıyarak giriş yapıyoruz.Yanda resimde görülüyor.
Yeni bir hesap oluştur diyoruz.Bilgilerimizi giriyoruz.Hesap adı kısmına kurduğunuz sitenin başlık adını verebilirsiniz.Örnek benim deneme amaçlı yaptığım blog’umun adı Deneysel Blogum ben bu yazıyorum, site URL sini yazıyorum.Saat ayarları pasifik ellemiyorum.Sözleşmeyi kabul ediyorum.Zaten bu işlemleri yaparken herşeyi kabul etmiş oluyoruz.Şirketler ayrı bir birim olarak çalıştığından, haliyle kendine özgü bir sözleşmesi olması gerekiyor.
Hesap yönetimi
Gerekli olan bilgileri girdik.İzleme kodu olarak bize bir kod verdi ve bu kodu sitemizde HTML kodunun neresine yapıştırılacağı bilgisini verdi.Alt kısımda da uygulamalarımızı kaydediyoruz.Artık işimiz bitti şimdi kontrolleri yapmamız gerekiyor.Doğru mu yaptık diye.Bakacağız diymi ?

Aldığımız kodu ;


</head>  etiketinin üstüne yapıştırıyoruz.

Web mülkü kodu yapıştırılacak alan

Kod yapıştırdıktan sonraki görüntüsü :


Google analytics web mülkü görüntüsü



Lütfen resmi büyük izleyin.

İzleme kodu
Site sayfamızı açıyoruz.Sayfada iken mausumuza sağ tıklıyor ve sayfa kaynağını göster diyoruz.Açılan sayfaya geçiyoruz.Orada aşağıdaki kodlara benzer kodlar göreceksiniz.Burada UU veya XX yada YY gibi harflerle başlayan  kodlar sizin web sitenizin kodu oluyor.Artık siteniz Google Analytics tarafından izleniyor demektir.sayfa kaynağı
Kodu ararken zorlanırsanız Ctrl + F kısayolu ile açılan, arama kutusuna yukarda sarı renkte belirttiğim “ga.js” yazarak aramayı hızlandırabilirsiniz.
Bir hatırlatma daha UA …………-1 yazan kısmı şahsıma ait olduğu için sildim.  Bu kısımdaki kod sizin kodunuz oluyor.Kısaca anlatmaya çalıştım herhalde faydalı olmuştur.Kolay gelsin.


NOT: UA – Uzantılı kodunuzu blogunuzda Ayarlar >> Diğer sayfa aşağıya kaydırın Web Mülkü yazan yere yapıştırın.Resimde gösterilmektedir.


Analytics Web Mülkü Kimliği

06.06.2012 revize

8 Replies to “5. Web Mülkü kodu Ekleme/Düzenleme”

  1. ua ile başlayan kodu aldım.fakat siteme girip sayfa kaynağını görüntüle kısmında almış olduğum kod görünmüyor.nerede hata yaptığımı bulamıyorum.yardım lutfen?

    Beğen

  2. var _gaq = _gaq || [];
    _gaq.push([‘_setAccount’, ‘UA-………-.’]);
    _gaq.push([‘_trackPageview’]);

    (function() {
    var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;
    ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘.google-analytics.com/ga.js’;
    var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
    })();

    Aşağıdaki kodu kopyalayın ve izlemek istediğiniz her sayfaya, kapanış etiketinden hemen önce gelecek şekilde yapıştırın.

    google analystic’de böyle yazıyor, ama nereye yapıştıracağım ve nasıl yapıştıracağım yazmıyor.
    sayfa kaynağını, görüntüle yapıyorum, ama nasıl yapıştıracağımı bilmiyorum. edit olmuyor veya kapanış etiketinin olduğu yerle ilgili hiçbir işlem yapamıyorum. sayfa kaynağını görüntüle dedikten sonra yukarıdaki şayleri nasıl ekleyeceğim bir yardımcı olsan sevinirim.

    Beğen

    1. Barış bey merhaba ; Yorum için teşekkür ederim.Yazınızı okudum ve blog yazısını revize ettim.Yazıyı incelediğinizde daha detaylı olarak anlayacağınızı umuyorum.Problem olursa lütfen tekrar yorum kısmından belirtin.profil bilgilerinde diğer blogunuzda web mülkü uygulanmış.farklı bir blog için mi uygulama yapıyorsunuz.Görüşmek üzere..

      Beğen

  3. Adnan Bey gunaydin
    WP kullaniyorum. google analytics ile ilgili herseyi adim adim yaptim. Hatta sag tus tiklayip sayfa kaynagini kontrol ettigimde de sorun yok yani ga.js kelimesini iceren kod gorunuyor sayfada ama google hala izleme yapilamadigi mesajini veriyor. 24 saate kadar surebilecegi soyleniyor ama daha da uzun olabilir mi bbu sure. Hala neden izlenmedigini anlayamiyorum. (bu arada henuz 24 saat olmadi ama 10 saat kadar oldu 🙂 )

    Beğen

UNUTMAYIN! YORUMLAR DİĞER KULLANICILARA YOL GÖSTERİR

