Google Analytics Hesabınızı Oluşturun


Google Analytics

  • Sitenize gelen ziyaretçiler sitenizde nasıl geziniyor?
  • Sitenizi hangi aşamalarda terk ediyor, sonra nerelere gidiyorlar?
  • Sitenizde ne sıklıkla dönüşüm yapıyorlar?

Google Analytics sayesinde edindiğiniz bilgilerle, bu gibi soruların yanıtlarını arayabilir ve hedeflerinize uygun stratejiler belirleyebilirsiniz. Sitenize daha etkili bir biçimde trafik çekebilir ve bu trafikle aldığınız ziyaretçileri istediklerinizi yapmaya daha etkili bir biçimde ikna edebilirsiniz.

Google Analytics yazı dizimizin ilk yazısı olan bu yazımızda, Google Analytics hesabı açma ve sitenize Analytics Kodu’nu yerleştirme konularında bilgi vereceğim.

GoogleAnalytics’e Kaydolun

Google AdWords Hesabınız Yoksa:

Başlamak için Google Analytics’eburadan kaydolabilirsiniz.

Kayıt girişi

Hesap Oluşturun butonuna basın.

Kaydolun butonuna basarak Gmail hesabınıza giriş yapın.

Eğer Gmail hesabınız yoksa, ekranın sağ üst köşesindeki Kayıt Olun butonuna basarak bir Gmail hesabı oluşturun.

Google AdWords Hesabınız Varsa:

Google AdWords hesabınızın içinden Araçlar ve Analiz sekmesini kullanarak da Google Analytics’e kayıt olabilirsiniz.

Google AdWords

Adwords ve Analytics

Kaydolun butonuna basarak hesap oluşturun.

Kayıt girişi

Google Analytics giriş

Ekrandaki bilgileri doldurduktan sonra Yeni Hesap Oluştur butonuna basın.

Şu anda, Google Analytics hesabınızı başarıyla oluşturdunuz. Bir sonraki adımda, İzleme Kodu’nu websitenizin bütün sayfalarına yükleyeceğiz.

İzleme Kodunu Sitenize Yerleştirin

İzleme kodu ekleme kısmına özellikle dikkat etmemiz gerekir. Çünkü yanlış eklenen bir izleme kodu, verilerinizi görememenize veya eksik olarak görmenize neden olacaktır. Bu nedenle, izleme kodunu, izlemek istediğiniz her sayfaya eksiksiz olarak koymanızı öneririm.

Hesabınıza ilişkin izleme kodunu bulmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1.Analytics hesabınızda sağ üstte bulunan Yönetici sekmesini tıklayın.

Google Analytics profil

2. Açılan ekranda hesabınızın ismine ve sonrasında profilinizin ismine tıklayın. İzleme Kodu sekmesini göreceksiniz. 

3. Sayfanın altında, “Bu kodu sitenize yapıştırın” başlığı yer almaktadır.

Bu kodu sitenize yapıştırın

Analytics Kodu

4. Kod snippet’ini kopyalayıp web sayfanızda </head> kapanış etiketinin hemen üstüne yapıştırın.

İzleme kodunu, sitenize yerleştirdikten sonra ilk verileri görmeniz 24 saati bulabilir.

Buradaki adımları tamamladıysanız, Google Analytics hesabınızı başarıyla oluşturdunuz ve ziyaretçilerinizi izlemeye başladınız.

HTML Şablonunuzda Kodu nasıl yapıştıracağınızı bir resimle anlatmaya çalıştım.Lütfen resimdeki madde imlemesini inceleyiniz.

HTML Şablonu

Problem yaşarsanız yorum yazarak yardım alabilirsiniz.

NOT: Bu Yazı Sizlere yardımcı olabilmesi açısından ;

Inside AdWords Türkçe Haberler, bilgiler ve ipuçları içeren Google AdWords Resmi Blogun’dan alınmıştır. Umarım sizlere yardımcı olmuşumdur.

Kaynak :Inside AdWords

15 Replies to “Google Analytics Hesabınızı Oluşturun”

  1. Ben kendi blogumda script yazan bolumde head ile ilgili bisey bulamadim html’nin en ustunde head yazan bir kisim var oraya kodu yazip blogu goruntuledigimde blogun acilis sayfasinin ust kosesinde yazdigim kod gozukuyor yani blogu her ziyaret eden bu kodu goruyor. Ne yapmam lazim acaba? Tesekkurler

    Beğen

    1. Yorum için teşekkür ederim bilginanneler ;
      açılış ve kapanış kodları html şablonınuzda iken crtl+F tuşlarına basılı tutarak aramayı açın
      arama kutusunusa kapanış kodu yazın yazarken zaten hemen çıkacaktır.
      head kapanış kodu

      Analytics Kodu 4.maddede yazılı olan kod
      Ayrıca LinkWithin 5 kutu yapabilirsin.Çok daha şık durur sitenizde

      Beğen

      1. Cevap icin cok tesekkurler.
        Dediginizi aynen yaptim ctrl+F tusuna basip arattigimda cikan head yazan yerin bir satir ustune analiz kodunu yapistirdim, fakat sonuc yine ayni oldu:( Sanirim bu isi beceremeyecegim

        Beğen

      2. Almış olduğunuz kodu tam kopyalayamamış olabilirsiniz.Buraya kadar zaten yapmıssınız.Sadece eksiz bir yer var.Onu bulalım.Widget genişlet kısmını işaretledinizmi ? Birde bu şekilde deneyin.Olmaması için hiçbir neden yok.Head kodu kapanış kodu olarak bakacaksınız.Bir başlangıç head var birde kapanış.Arama kutusunda 2 ad diye yazar tekrar kontrol edin lütfen.

        Beğen

      3. Almış olduğunuz kodu tam kopyalayamamış olabilirsiniz.Buraya kadar zaten yapmıssınız.Sadece eksiz bir yer var.Onu bulalım.Widget genişlet kısmını işaretledinizmi ? Birde bu şekilde deneyin.Olmaması için hiçbir neden yok.Head kodu kapanış kodu olarak bakacaksınız.Bir başlangıç head var birde kapanış.Arama kutusunda 2 ad diye yazar tekrar kontrol edin lütfen.Kodlara baktım silmissiniz gözükmüyor.

        Beğen

  2. HTML’yi duzenle kisminda en alt sol kosede widget sablonunu varsayilana donustur butonu var. Widget genislet kismi derken burayi mi kasdettiniz? HTML’nin icinde ctrl+F yaparak arattigimda bir tane sonuc head cikiyor oraya kodu ekledigimde de her zamanki sorun oluyor. Script ile baslayan yerde head yok eger kapanis kodu olarak kasdettiginiz yer orasi ise. Kodu sildim cunku yanlis oldu.

    Beğen

  3. Size dunki yorumu biraktiktan sonra Widget genisleti gordum ve denedim. Fakat sonuc yine ayni sadece 1 tane head cikiyor. Olabilir mi bilmiyorum ama sanirim benim HTML de bir gariplik var.

    Beğen

    1. Bu mümkün değil kesinlikle olması gerekir yoksa html çalışmaz ve blogunuz görülmez.Blog bu sistem üzerine kurulu.Kelime aralarını boşluk bırakarak ve tam yazdığınızı kontrol edin.Resimdeki karakterlere tekrar bakın lütfen. belki karakterle görülmeyebilir aralarını açarak yazıyorum siz birleştirip yazarak aratın lütfen
      Burada çıkış için izin vermedi.Resim üzerinde göreceksinzi.

      Beğen

      1. Videoyu izledim ve benim simdiye kadar yaptigim da boyleydi. Video nun 2:50 zamanlamasinda bisey dikkatimi cekti ben size bende bir tane cikiyor demistim sizde 2 tane acilis ve kapanis headi olur demistiniz. Fakat videoda da 1 tane var digeri bu sekilde ” ” degil header olarak yaziyor benim html’emde de boyle ve ben buldugum kisminin bir satir ustune analiz kodunu yapistirdigimda onceden anlattigim problem cikiyor.

        Beğen

      2. Merhaba bilginanneler nasılsınız.
        Videoyu çok iyi analiz etmissiniz.Yorum için teşekkür ederim.Evet videoda bir tane var zaten açılış head bir tane head kodunun sonuna > kapanış vermedim nedeni de çıkacak sonucu analiz etmenizdi.Ve bu dikkatinizden kaçmadı.Tebrik ederim.Header üst bilgi kodu head ve bu azntıdaki kodları sıralasın diye bu yolu seçtim.Siz header üstüne yapıştırdınız.Sonuç olarak blogunuzda kod görüldü.Şöyle bir yol izleyebiliriz.Benim diğer blogumun adı http://guney59.blogspot.com/ blogu açın ve boş alanda sağ maus tıklayın sayfa kaynağını göster tıklayınkod sayfası çıkacak ctrl+f ile aramayı açın ve açılan kutuya ga.js yazın sayfada UA-26334129-1 analiz kodunu göreceksiniz.Sizin blogunuza bu kodu ekleyebilirim.Yapacağımız iş blogunuzda ayarlar kısmında yazar ekle yazan yeri bulun adnan.guney59@gmail.com emailim ile beni yazar olarak ekleyin.Bana bilgi gelecek.İşimiz bittiğinde beni iptal edebilirsiniz.Bir metin dosyasında aldığınız analiz kodunu tam kopyalayıp bana email atın.Blogunuza ben bu kodu yapıştıracağım.Başka bir isteğiniz varsa metin dosyasının altında lütfen belirtin.
        Alexa banner kodu istiyorsanız onuda alt kısımda belirtebilirim.Görüşmek üzere.
        Saygı ve selamlarımla.

        Beğen

      3. Yorum için teşekkür ederim bilginanneler.Her zaman yardımcı olmak birinci düşüncem olmuştur.Her türlü sorlarınızı beklerim.Yardımcı olmaktan zevk duyarım.Mailinizi bekleyeceğim.
        Saygı ve sevgilerimle

        Beğen

UNUTMAYIN! YORUMLAR DİĞER KULLANICILARA YOL GÖSTERİR

